pátek 30. ledna 2015

Můj měsíc s detoxikací

Když měl nastat Nový rok ani v nejmenším by mě nenapadlo, že bude tak chaotický. Aneb nestíhám a svůj čas si nedokáži do detailu organizovat...

Když to vezmu pěkně od začátku.. Druhého ledna byl první den zdravého životního stylu. Rozhodnutí přišlo už v prosinci, kdy jsem při pohledu do zrcadla s jistotou věděla, že dny hřešení jsou ty tam. Alespoň co se toho nezdravého týče.
Začala jsem.. a teď mě nejspíš polovina čtenářů ukamenují. Ale může mě uklidnit, že jich tu nemám tolik. Jednoduše jsem svůj zdravý životní styl zaměřila na detoxikaci a začala čistit svůj organismus. Určitě to znáte.. mrkvička, jablíčko a spousty červené řepy. Když jsem na internetu hledala úspěchy a neúspěchy, ztrhlo se na mě několik komentářů v hororovém podání. Vypadávání vlasů, špatná pleť, jojo efekt při rychlém úbytku na váze, nedá se to vydržet a člověk má hned hlad... Všechny tyhle informace můžou být pravdivé, ale i přes to jsem šla do toho!
Musím se přiznat, že strouhat mrkev a jablíčko k snídani mě hodně uspávalo, ale ostatní jídla mě vůbec nevadili a  chutnali mě natolik, že je budu kuchtit i v dalších měsících. Máte je za minutku hotové a suroviny díky našim supermarketům snadno dostupné.

Co se týče váhy a míry, tak nevím! Je mi to opravdu líto, ale vzít do ruky metr nebo skočit na váhu mě nenapadlo nebo spíš mě to napadnout nechtělo. Detoxikace není dieta, jak se někteří domnívají. Je to pročištění organismu. Pravidelným přísunem tekutin se vyplaví škodlivé látky z těla. Vy máte energie na rozdávání a jako bonus pár kilo dolů.
Takže pozorování číslic na váze jsem vyměnila za pozorování svého těla.
Už po druhém týdnu jsem se cítila skvěle, začala se mi zlepšovat pleť, nebyla jsem tolik unavená, přestali mě vypadávat vlasy a pásek u kalhot se posunul z první dírky na pátou .....

Celý měsíc se točil jenom kolem detoxikace. Odhlásila jsem se z obědů, kde ani neznají slovo salát, za to smažené jídlo dělají ve velkém. Přestala jsem kouřit a zaměřila se na pitný režim, který u mě celkem vázne. Pokud u sebe nemám petku vody, prostě nepiji! Pohyb jsem zkoušela na začátku týdne s Jillian Michaels a její 30 days shred. Jenže stále opakující videa mě tolik nudili, že jsem skončila u druhého levelu. Takže pohyb mám jenom díky práci a teď v lednu si ho tam užívám ve velkém. V únoru bych chtěla do svého rozvrhu zařadit intenzivní trénink. Ten je krátký a více učiný..ale o tom později.

Po detoxikaci by se měl jídelníček týkat dělené stravy. Jenže já nestíhám práci, učení ani volný čas s přáteli, natož abych si jídlo dělila na kytičky a zvířátka. Jednoduše chci další výsledky pomocí cvičení a jídlo budu brát jako zdroj pro přežití. Hlavně zeleninu, v menší míře ovoce, k tomu bílkoviny a heslo: "Jíme pro to abychom žili a nežijeme pro to, abychom jedli!"

3 komentáře:

  1. to je dobře, že detoxikaci děláš za účel pročištění organismu a ne zhubnutí :) až přiberu a ještě chvíli potom.. takže tak za půl roku:D chci udělat jeden den, kdy budu jíst jen ovoce :D taky takový detox trochu:DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden den se dá vydržet a myslím, že tělu to vůbec neublíží. Co jsem tak slyšela od známých, tak nejlepší den je v úplňku. Tělo se nejen pročistí, ale i zhubneš :) Pak si další den kontrolovat co všechno spořádáš, aby to pro tělo nebyl šok :)

      Vymazat
  2. taky bych potřebovala nějaký malý detox.. :)

    OdpovědětVymazat